توسط :سئو یاری
دسته بندی :

خرید رپورتاژ آگهی چه اصولی دارد ؟ اصول نوشتن و خرید رپورتاژ

5
(19)
چرا اکثر رپورتاژ آگهی ها بی تاثیر هستند ؟ - روش های غلط
چرا اکثر رپورتاژ آگهی ها بی تاثیر هستند ؟ – روش های غلط

اگر شما هم از آن افرادی هستید که بعد از کلی خرج کردن و انتشار تعداد زیادی رپورتاژ آگهی در سایت های مختلف ، نتیجه دلخواهتان را به دست نیاورده اید و احساس می کنید که لینک سازی به روش رپورتاژ آگهی بازدهی لازم را برای شما نداشته است ، چند دقیقه از وقتتان را در اختیار ما بگذارید و این متن را تا آخر مطالعه کنید.

ما بعد از انتشار نزدیک به 5 هزار رپورتاژ در مجموعه سایت های خودمان ، تجربه تقریبا خوبی در این مورد داریم و به جرات می توان گفت که اکثر رپورتاژهایی که برای ما ارسال می شوند ، کیفیت لازم را ندارند و نویسنده این متن ها ، یا زمان کافی برای این منظور نداشته و یا اطلاعات لازم را برای نگارش اصولی متن روپورتاژ نداشته است .

رپورتاژ آگهی چیست ؟ (لینک سازی برای سئو)

رپورتاژ آگهی انواع مختلفی دارد که منظور ما در این مطلب فقط نوعی از رپورتاژ است که با هدف لینک سازی و بهبود رتبه سایت انجام می شود. در این نوع رپورتاژ هدف شما بهبود رتبه سایتتان است و برندسازی و یا جلب مشتری مستقیم ، هدف اول شما از آن متن نیست .

آیا لینک سازی به روش رپورتاژ آگهی طبق قوانین گوگل کار درستی است ؟

طبق قوانین گوگل هر نوع لینک که در ازای پرداخت پول ساخته شده باشد ، لینک غیر قانونی محسوب می شود . رپورتاژ آگهی هم از این قانون خارج نیست و این روش برای لینک سازی از نظر گوگل غیر قانونی محسوب می شود.

به همین دلیل دقیقا مانند خرید لینک در سایدبار و فوتر سایت ها ، در صورتی که گوگل متوجه این موضوع شود که مطلبی با هدف لینک سازی و در ازای پرداخت پول در سایتی منتشر شده است ، هم سایت منتشر کننده و هم سایتی که لینک دریافت کرده است ، دچار جریمه گوگل خواهند شد.

پس لطفا دقت داشته باشید که در زمان لینک سازی با این روش باید نهایت تلاشتان را بکنید تا همه چیز طبیعی جلوه کند.

اشتباهات رایج در نگارش و نوشتن متن رپورتاژ

بزرگترین اشتباهی که باعث می شود شما از این کار نتیجه مطلوب را کسب نکنید ، تقلید شما از برندهای بزرگ است . بسیار برای ما پیش آمده است که وقتی به مشتری در مورد مناسب نبودن متن رپورتاژ ارسالی ، اطلاعاتی می دهیم اولین پاسخی که به ما می دهد این است که پس چرا دیجی کالا این مدل رپورتاژ منتشر می کند و نتیجه می گیرد ؟

لطفا توجه داشته باشید که برندهای شناخته شده و معروف ، با من و شما بسیار متفاوت هستند و در شرایطی ممکن است آنها کارهای بسیار اشتباهی انجام دهند ولی نتیجه خوبی بگیرند ولی اگر همان کار توسط ما انجام شود ، کلا از نتایج گوگل حذف می شویم .

برندها و سایتهای معروف و بزرگ هزینه های بسیار بالایی برای برندسازی و لینک سازی انجام می دهند و روش فعالیت آنها به هیچ عنوان قابل مقایسه با سایت های تازه تاسیس و ناشناس نیست . حتی به نظر می رسد موتورهای جستجو برای این سایت ها گاهی سختگیری کمتری می کنند.

اشتباه اول : انتشار یک متن در چندین سایت مختلف

مهمترین و رایج ترین اشتباهی که اکثرا در مورد انتشار رپورتاژ انجام می شود این است که یک متن مشترک در چندین سایت مختلف منتشر می شود. با وجود اینکه با این روش باز هم شما اعتباری از لینک دریافت می کنید و می تواند برای سایت شما مفید باشد ولی نتیجه ای که دریافت می کنید آنقدر خوب نیست که ارزش هزینه ای که کرده اید را داشته باشد .

رایج ترین اشتباهی که اکثرا در مورد انتشار رپورتاژ انجام می شود
رایج ترین اشتباهی که اکثرا در مورد انتشار رپورتاژ انجام می شود

اگر امکان نوشتن متن های مختلف برای هر رپورتاژ خود را ندارید ، لااقل متن مورد نظر را برای هرسایت کمی تغییر دهید . می توانید کمی جمله بندی نوشته خود را عوض کنید و حتی می توانید عکس های آن مطلب را برای هر سایت تغییر دهید . به هر حال انجام تغییرات حتی کوچک ، بسیار بهتر از انتشار یک متن واحد در تمام سایت هاست .

اشتباه دوم : کلمه کلیدی مشابه و لینک یکسان در همه سایت ها

اشتباه دومی که معمولا با اشتباه قبلی نیز در ارتباط است ، استفاده از کلمات کلیدی یکسان و لینک های یکسان در تمام سایت های منتشر کننده رپورتاژ است . معمولا کسانی که یک متن واحد را بدون تغییر برای سایت های مختلف ارسال می کنند ، حتی لینک ها و عبارت های کلیدی لینک شده را نیز تغییر نمی دهند.

لینک های یکسان در تمام سایت های منتشر کننده رپورتاژ
لینک های یکسان در تمام سایت های منتشر کننده رپورتاژ

اگر امکان نوشتن متن خوب و اختصاصی برای هر رپورتاژ را ندارید ، لااقل متن لینک شده و لینک صفحه فرود موجود در آن متن را در سایت های مختلف تغییر دهید.

اشتباه سوم :انتشار همه رپورتاژها در یک زمان کوتاه

برخی از افراد زمانی که تصمیم به انتشار رپورتاژ و شروع لینک سازی می گیرند ، به یک باره کمپین های بزرگی برای این منظور شروع کرده و در عرض مدت بسیار کوتاهی تعداد بسیار زیادی لینک دریافت کرده و بعد از آن کلا لینک سازی را رها می کنند.

این کار می تواند هزینه ها و زحمات شما را به باد دهد . با وجود اینکه با این روش هم شما می توانید شاهد بهبود رتبه سایتتان باشید ولی در صورتی که این کار را به مرور و با برنامه ریزی انجام دهید ، نتیجه چند برابر بهتری دریافت خواهید کرد.

انتشار همه رپورتاژها در یک زمان کوتاه
انتشار همه رپورتاژها در یک زمان کوتاه

این که در بازه کوتاهی سایت شما لینک های زیادی دریافت کرده و بعد از آن لینک های دریافتی شما بسیار کمتر شده و یا کلا قطع شود می تواند برای سایتتان در دراز مدت بسیار مضر باشد.

هرگونه لینک سازی برای سایت باید به صورت اصولی و مستمر انجام شود و از انجام کارهای هیجانی و لحظه ای باید اجتناب کنید.

اشتباه چهارم : کپی کردن متن از سایت خودتان و یا دیگران

بسیاری از دوستان در زمان سفارش رپورتاژ ، متن مورد نظرشان را از سایت خودشان کپی می کنند و به عنوان متن رپورتاژ برای ما ارسال می کنند. از این بدتر کسانی هستند که حتی این زحمت را هم به خودشان نمی دهند و متن را از سایت دیگران کپی کرده و فقط چند لینک به آن اضافه کرده و شروع به خرید رپورتاژ با آن متن می کنند.

سفارش رپورتاژ
سفارش رپورتاژ

این روش یکی از بدترین کارهایی است که می توانید انجام دهید و تمام هزینه ها و زحمات شما را به باد خواهد داد.

حتما سعی کنید برای این منظور ، متن خوب و استاندارد و اختصاصی بنویسید و یا این کار را به شرکت های متخصص در این کار بسپارید .

اشتباه پنجم : دقت نکردن در نوشتن متن رپورتاژ

اکثر کسانی که به ما سفارش رپورتاژ می دهند ، هیچ توجهی به متن نوشته شده ندارند . متنی که ارسال می کنند کاملا مشخص است که هیچ وقتی برای نوشتن آن صرف نشده است و فقط یک سری کلمات و پاراگراف ها را پشت سرهم آورده اند تا بتوانند بین این متن ، جایی برای لینک خودشان باز کرده و مثلا لینک سازی انجام دهند.

نوشتن متن رپورتاژ یکی از مهم ترین بخش های لینک سازی است. سعی کنید تا جایی که می توانید متن اصولی و حرفه ای بنویسید و دقیقا با متن رپورتاژ مثل یکی از مطالب سایت خودتان برخورد کنید. همان طور که در نوشتن مطالب سایتتان وسواس به خرج می دهید ، باید در نوشتن متن رپرتاژ نیز همان وسواس را به خرج دهید . حتی شاید کمی بیشتر !!!

اشتباه ششم : لینک دادن چند باره به یک صفحه

بسیار دیده می شود که در داخل متن رپورتاژ ، با چند عبارت کلیدی به یک صفحه خاص (مثلا صفحه اصلی سایت) لینک داده می شود. این کار نه تنها سودی برای شما نداره ، حتی می تواند متن شما را از بابت لینک سازی بی اثر کند.

متن رپورتاژ ، با چند عبارت کلیدی به یک صفحه خاص
متن رپورتاژ ، با چند عبارت کلیدی به یک صفحه خاص

این روش لینک سازی می تواند در دراز مدت ربات های گوگل را به سایت شما مشکوک کرده و باعث جریمه گوگل شود . از طرفی به نظر می رسد ربات های گوگل معمولا اولین لینک به یک صفحه فرود را مد نظر قرار می دهند و لینک های بعدی در آن متن به همان صفحه فرود ،نادیده گرفته شده و هزینه لینک سازی شما سوخت می شود.

اشتباه هفتم :تعداد زیاد لینک

خیلی از دوستان در زمان سفارش رپورتاژ ، درخواست دارند که تعداد لینک های بیشتری در متن آنها گذاشته شود در حالی که این کار اصلا اصولی نیست . ما همیشه پیشنهاد می کنیم که فقط یک لینک فالو به سایتتان در متن داشته باشید و بقیه لینک ها به سایت های معتبر و حتی لینک داخلی به سایر مطالب سایت منتشر کننده مطلب باشد .

اینکه لینک شما فقط یکبار داخل متن رپورتاژ استفاده شود و بقیه لینک های مجاز ، به سایت های معتبر داده شود دلایل خاصی دارد که در مطالب بعدی به آن اشاره خواهد شد.

سعی کنید در یک متن بیش از 2 بار به سایت شما لینک فالو داده نشود .

اشتباه هشتم : بی اعتبار بودن متن رپورتاژ

این اشتباه بیشتر در مورد مطالب مربوط به مسائل پزشکی و یا مسائل مالی دیده می شود . سفارش دهنده رپورتاژ برای فروش محصول بی کیفیت خود تلاش می کند متنی را به انتشار برساند که از لحاظ علمی اشتباه است . گوگل در مورد مطالب مربوط به پزشکی و سلامت ، قوانین خاصی دارد و هرگونه انتشار مطلب بی اعتبار در مورد پزشکی و سلامت می تواند با جریمه سخت گوگل مواجه شود.

اشتباه نهم : متن بسیار کوتاه و خام

گاهی مطالبی برای ما به عنوان رپورتاژ ارسال می شود که زیر 300 کلمه نوشته شده اند!!! انگار منتشر کننده مطلب یا حوصله نوشتن متن کامل برای رپورتاژ خود را نداشته است و یا اطلاعات کامل در آن موضوع را ندارد. در هرصورت اینکه شما یک متن بسیار کوتاه و بی کیفیت و بدون هیچ گونه عکس و ویدئو را در سایت های مختلف منتشر کنید ، چیزی جز هدر دادن هزینه نیست .

بهترین روش نوشتن و خرید رپورتاژ آگهی

برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از هزینه ای که انجام می دهید بگیرید بهتر است در زمان نوشتن و انتشار رپورتاژ آگهی به این نکات توجه کنید:

اصول نوشتن متن رپورتاژ

زمانی که می خواهید یک رپورتاژ خوب بنویسید ، بسیار مهم است که تمام اصول نوشتن یک مطلب خوب را رعایت کنید . دقیقا مثل اینکه این مطلب را برای سایت خودتان می نویسید و قرار است در نتایج گوگل رتبه خوبی کسب کند.

متن کامل و طولانی بنویسید

بسیار مهم است که متنی که برای رپورتاژ می نویسید کامل و جامع باشد و تا جایی که می توانید ، به تمام سوالات احتمالی کاربر ، در متن رپورتاژ پاسخ دهید .

این به این معنی نیست که به متن رپورتاژ آب ببنید و به هر طریقی که شده متن را طولانی کنید . متن باید نسبت به موضوع رپورتاژ کامل باشد . این کامل بودن ممکن است برای یک موضوع خاص ، 300 کلمه باشد و برای یک موضوع دیگر 2000 کلمه .

کامل بودن متن رپورتاژ بستگی به موضوع مد نظر شما دارد . البته توجه داشته باشید که برخی از رسانه های اینترنتی برای انتشار رپورتاژ محدودیت تعداد کلمات دارند و ممکن است اگر متن 2000 کلمه ای بنویسید اصلا متن شما را تایید نکنند . به همین دلیل قبل از نوشتن ، در این مورد از رسانه مد نظرتان سوال کنید.

موقع نوشتن رپورتاژ ، کپی نکنید

تا جایی که می توانید سعی کنید متن رپورتاژ را از جایی کپی نکنید و یک متن جدید و یونیک بنویسید . حتی بهتر است یک متن را در چند رسانه مختلف منتشر نکنید و برای هر کدام از رسانه ها ، یک متن متفاوت بنویسید . حتی کمی تغییر در متن هم بهتر از این است که بدون هیچ تغییری یک متن را در چند رسانه منتشر کنید.

البته منتشر کردن یک متن در چند رسانه باز هم می تواند برای سایت شما مفید باشد ولی این مفید بودن به اندازه خرجی که برای آن کرده اید نخواهد  بود .

به همین دلیل توصیه می شود برای نوشتن متن رپورتاژ زمان کافی در نظر بگیرید تا از ایجاد هزینه های اضافیِ بعدی جلوگیری شود و بهترین نتیجه را با کمترین هزینه دریافت کنید.

عکس های رپورتاژ آگهی را جدی بگیرید

یکی از بخش هایی از تولید محتوا که معمولا توجه زیادی به آن نمی شود ، عکس های داخل متن هستند. معمولا اکثر سایت ها ، زمانی که عکس برای مطلبشان نیاز دارند ، سریعا با استفاده از جستجوی گوگل ، یک عکس آماده را پیدا کرده و در مطلب خودشان از آن استفاده می کنند.

برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از خرید رپورتاژ آگهی بگیرید ، کوچکترین نکات را نیز نباید نادیده بگیرید. عکس های مورد استفاده در رپورتاژ شما هر چقدر یونیک و غیر تکراری باشند می تواند بر روی تاثیرگذاری بیشتر رپرتاژ شما موثر باشد.

تا جایی که می توانید از عکس های آماده موجود در سطح نت استفاده کنید و خودتان عکس اختصاصی خودتان را تولید کنید . ولی اگر به هر دلیلی نمی توانید خودتان عکس اختصاصی داشته باشید لااقل عکس هایی که از اینترنت کپی می کنید را تغییر دهید تا کاملا کپی نباشد .

تمام اصول سئو را رعایت کنید

زمانی که متن رپورتاژ آگهی را آماده می کنید باید تمام اصولی که برای مطالب سایت خودتان رعایت می کنید را در نوشتن متن رپورتاژ هم رعایت کنید.

خرید رپورتاژ آگهی در یک سایت قوی مثل این است که شما یک صفحه از آن سایت را برای خودتان اجاره کرده اید و مانند مطالب سایت خودتان باید با آن برخورد کنید.

نوشتن یک متن خوب و سئو شده می تواند باعث بالا آمادن آن رپورتاژ در نتایج گوگل شده و برای شما بازدید کننده و حتی فروش به همراه داشته باشد.

این مورد مخصوصا در کلمات کلیدی بسیار سخت خیلی مهم است. در این کلمات احتمال اینکه سایت تازه تاسیس شما رتبه خوبی در گوگل کسب کند بسیار ضعیف است.پس بهترین راه برای بالا آمدن و دیده شدن در این کلمات سخت این است که یک رسانه خوب و قوی را انتخاب کرده و یک مطلب کامل برای انتشار آماده کنید. احتمال اینکه رپورتاژ شما در ان سایت قدرتمند با کلمه کلیدی مد نظر شما به صفحه اول گوگل برسد بسیار بیشتر است.

وقتی که رپورتاژ شما به صفحه اول گوگل برسد ، انگار یکی از صفحات سایت خودتان رسیده است .به راحتی می توانید با ترفندهای بازاریابی ، کاربر را از آن رپورتاژ به هر جایی از سایتتان که نیاز دارید ، منتقل کنید. به مرور و با افزایش میزان کلیک بر روی لینک های شما در آن سایت قوی ، سایت شما هم قوی تر شده و در نتایج گوگل بالاتر خواهد آمد.

متن رپورتاژ را پر از لینک نکنید

برخی از وبمسترها تصور می کنند حالا که پول زیادی از بابت انتشار رپوتاژ آگهی هزینه کرده اند ، بهتر است متن منتشر شده را تا جایی که می توانند ، پر از لینک کنند. در حالی که این روش به هیچ عنوان توصیه نمی شود و می تواند قدرت تاثیر گذاری رسانه منتشر کننده را به شدت کاهش دهد.
برای اینکه بهترین نتیجه را از انتشار رپورتاژ آگهی بگیرید بسیار مهم است که در نحوه لینک گذاری دقت کنید. اگر لینک گذاری شما اصولی نباشد می تواند باعث بی ارزش شدن رپرتاژ شده و باعث هدر رفتن هزینه و پولتان شود.

به هیچ عنوان ، به یک صفحه از سایتتان چندین بار در یک متن لینک ندهید(چه با عبارت های مختلف و چه با عبارت های یکسان).

به هیچ عنوان بیش از سه لینک در متن قرار ندهید حتی اگر متن شما 5 هزار کلمه باشد. بهترین نتیجه را زمانی می توانید از این مدل لینک سازی دریافت کنید که بصورت کاملا طبیعی رفتار کنید.

اگر رسانه منتشر کننده رپورتاژ به شما اجازه قرار دادن سه لینک فالو داده است بهتر است یکی از لینک ها به سایت شما و دو لینک دیگر به سایت های با اعتبار بالا و مرجع باشد .دلیل این مورد را در یک مطلب جداگانه به صورت مفصل توضیح خواهم داد.

بهتر است همه رپورتاژهایی که منتشر می کنید با لینک فالو نباشند. وجود لینک نوفالو در بین لینک های دریافتی دامنه شما بسیار مهم است. ترکیبی از لینک های فالو و نوفالو می تواند لینک سازی شما را طبیعی تر کند.

اینکه تمام لینک های دریافتی شما فالو باشند ، احتمال جریمه گوگل را به شدت افزایش می دهد.

 

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

تاریخ بروزرسانی : 09-07-2022
شاید دوست داشته باشید
نظر ارسالی شما بعد از تایید مدیریت قابل نمایش خواهد بود نکته : این بخش مربوط به نظرات در مورد (خرید رپورتاژ آگهی چه اصولی دارد ؟ اصول نوشتن و خرید رپورتاژ) می باشد !!! لطفا فقط در همین مورد نظر ارسال فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.